Once arrive at Times Square, almost half an hour we round around the mall nak survey treatment hair price. Semua nya around over RM100++. "Ishk...tak ada yang cheap sikit ker?". Then after I've felt tired, I decided redah saja mana-mana saloon. 1st we redah 1 saloon di 5th floor. Bila stepped in the saloon, we all wondering
CikPetiteLady: Mana stylish ni?
Eki: Semua macam sibuk je.
CikPetiteLady: Kita duduk kejap la
(after more than 2 minutes...)
Eki: Tak da orang nak entertaint kita ke?
CikPetiteLady: Entah la. Tengok yang buat rambut macam ramai. Tapi stylish macam ada 2 orang je.
Eki: Yela, sorang tgh basuh rambut, sorang lagi tengah blow rambut. Lagi 3 customer tengah duduk macam tunggu stylish tu settle 1 by 1.
CikPetiteLady: Lah, takkan stylish ada 2 orang je. Kedai besar. Kat Ampang Park saloon kecik tapi setiap kerusi ada stylish.
Eki: Betul tu.
(a minute later, datang sorang stylish yang baru lepas cuci rambut 1 customer)
Stylish: Yes (dalam keadaan muka blur)
CikPetiteLady: I nak buat treatment.
Stylish: Okay.
CikPetiteLady: Tapi I tengok macam ramai orang. How long I have to wait.
Stylish: Around 1 hour.
CikPetiteLady: Nevermind la. Thanks.
Nak tunggu for almost 1 hour. Lamanya. Then we go to another saloon. Malas nak tunggu. 2nd saloon ini macam tak ada orang. So I redah saja. Once I sitted, bermula la proses treatment hair plus kepala. Best-nye, ringan kepala lepas diurut. Seems like hilang semua data-data expired dalam my brain.
After half an hour finished, then I go to counter to pay. Suprisingly, the treatment cost only RM65 !! Sure after this I will go to this saloon for next treatment. So, for those who want to know which saloon, you may ask me, then I will give you the address.
Since hati girang lepas buat hair treatment yang murah, we go around the Times Square to "cuci-mata". Sambil cuci-mata, sambil shopping. And you know what, I've spending around RM40 bought 1 dress + Long-hand top + Short-hand top.
Gembira sekali because only RM105 I managed to pempered myself with hair treatment and 3 new clothes =)
Happy,
CikPetiteLady




2 comments:
sungguh pandai berbelanja..should learn from u
huhu...i berjaya kurangkn membeli baju-baju yg berjenama...the rest still consider....hehe
Post a Comment