Tuesday, July 21, 2009

Consumer Rights

Nak share with you all what I've did today as a consumer. And I think this is my 1st time pertahankan hak sebagai seorang pengguna. All the stories you can read from my complaint letter below.


*Click to enlarge the image*

After I've faxed this letter, immediately person from Extended Warranty call I and informed that they already refer to CM and CM will issue cheque to me. Then I ask them "Which mean CM tak escalate la issue ni to you all" and they replied "A'ah, diorang tak informed apa-apa pun kat sini. Tapi takpa, anything you just call me back then I can chase them". A few minutes later, baru person from CM call me after 2 weeks I'm waiting.

CM: Hello Cik Azza, saya YYYY from CM Setapak.
CikPetiteLady: Ya, saya.
CM: Tadi you call IG centre ye? (IG is Extended Warranty department)
CikPetiteLady: Yes.
CM: Ok, cek you kitorang akan issue dalam minggu ni juga, sebab bos tak ada, outstation to Kuantan.
CikPetiteLady: Nevermind. I tak kisah anytime pun you all boleh issue the cheque. Cuma I wondering why almost 2 weeks no one call me and bagi update.
CM: Kitorang memang dah bring up this issue, tapi tak dapat solution.
CikPetiteLady: Ok, nevermind lah. (Actually malas nak dengar lagi alasan diorang. As long as they call give an update is enough for me.)
Lagipun alasan yang diorang bagi pun alasan coverline. Why went I faxed that letter baru they call and update me?

Moral of the story, as consumer we must know our rights. Dan the way kita nak tuntut hak kita pun, perlu lah dengan cara yang bijak so then mereka takkan twist us around.




Sabar,
CikPetiteLady

5 comments:

suezen said...

ahaks....suarakan hak kita:)

MOHAMAD EFFAZUAN said...

cayalah cik azza... kecik2 cili padi... :)

Azza Azwar said...

sue: yes...selamat hari pengguna... ;)

affa: haha...aku pon xcaye...hihi

Unknown said...

huhuhuhu.. biase la dorg ni bile call br sibok2 kate tu kate ni.. i pernah kene mcm ni mase keje kt klang dulu.. tu dgn TM almost 2 months we all xdpt line tipon for our ofc WTH uh... so bile complaint br la kelam kabut amik tindakkan. dorg ni xley biarkan kene ajar skit.. go gurl :D

Azza Azwar said...

tq beb...tu la psl...bile org xbyr bill tau plak call nak chasing people ask to pay...lmbt byr kene penalty plak....tp service provide...hampeh...quality customer service kt malaysia ni weak....

Post a Comment

 
Header Image by Colorpiano Illustration