Tuesday, May 12, 2009

Cerita

Almost 4 days I tak dapat online due to my Internet connection problem. During this days, I macam cacing kepanasan sebab tak dapat online. The problem occur since last mid nite Friday. I tried to online but couldn't go through.

Keesokkan harinya (bersamaan Sabtu lepas), I called 100 (TM hotline) to make a report. First the operator said, the Splitter caused the problem. Then I asked, where can I get the new Splitter, she said at hardware store. So start 12pm, my journey to find the Splitter began

12.30 pm:
- Go to Chow Kit ( as my dad say, the nearest hardware store was there)
- Once reach there, the saler said the Splitter out of stock

12.50 pm:
- Tried looking other hardware store
- SMS Ejad = no reply
- Called Alip = no answer

01.15 pm:
- Go to Maju Junction and SOGO to find the Splitter
- After more than 1 hour = no Splitter found
- Alip return called = but I'm driving on that moment

02.30 pm:
- Called Reni, she said got 1 hardware store next to her boutique
- Straight away runner to Taman Dagang Ampang
- Ejad replied sms = got 1 hardware store at Sentul

02.45 pm:
- Reach there and having lunch (dah lapar)

03.00 pm:
- Go to hardware store at Taman Dagang Ampang
- Yes..!!! Ada Splitter disana. Hati girang pulang kerumah

03.30 pm:
- Reach home but have to take my father go to Gombak

04.30 pm:
- Reach home from Gombak
- Hati girang terus ganti Splitter. Tetapi " Alamak..!!! wrong type Splitter...!!!! its phone line Splitter....not ADSL Splitter..arggggghhhhhhhhhh....!!!!!!!!! "

05.00 pm:
- Called Alip ask the hardware store located as per Ejad advise, but Alip informed previously he bought the Splitter at Giant Batu Caves
- Straight away go to Sentul first. Malang sekali, memang tidak ada stock. I tanya the saler mana nak dapat the Splitter. Then the saler said Jln Pudu got stock. Dalam hati I "Adooi...kenapa Jalan Pudu?????????". But that time memang I tak fikir nak kesana. Of course jalan sangat jammed. So, better I go to Giant Batu Caves since Alip kata pernah beli disana.

06.00 pm:
- Sampai Giant Batu Caves. Alhamdulillah, I ketemu jua Splitter yang di cari. Pulang kerumah dengan hati yang girang.

07.00 pm:
- Semangat gantikan Splitter baru. But again, "Aaaaaarrrrrrgggghhhhh.....tak boleh juga. Sakitnya jiwa"

08.00 pm:
- Called 100 TM again. But this time the guy said its not Splitter problem. Its telephone line problem and I supposed contact the telephony technician services. Hati I dah mula menggelegak. But lucky that guy said, "Tak mengapa cik, saya tolong buatkan report untuk cik"


Begini lah journey I yang membuang masa mencari Splitter yang tidak ada related langsung dengan my Internet connection. Semalam technician TM datang, and they checked that actually my modem is spoiled already. And only hari ini mereka gantikan dengan modem baru with no charges since the modem is under warranty (sebenarnya I tak tahu lansung pun modem itu ada warranty). So that's why only today I dapat online dan bercerita ;)

Last sunday morning, my bestfriend Ila just give a birth baby boy. Tetapi, kegembiraan menyambut kelahiran orang baru dikejutkan pula pada pagi semalam dengan berita yang sangat sedih apabila ayahanda Ila pulang ke rahmatullah setelah seminggu koma akibat darah beku dikepala dan cedera parah selepas terbabit dalam kemalangan dikampung halaman arwah di MuaraLabuh, Sumatera, Indonesia. Betapa peritnya Ila menanggung kesedihan didalam kesakitan apatah lagi, Ila tak dapat menatap wajah arwah ayahanda untuk kali terakhir. Arwah selamat dikebumikan semalam di kampung halaman. Semoga roh arwah tenang disana dan dicucuri rahmat-Nya. Al-Fatihah.

Dugaan adalah ujian,
CikPetiteLady

3 comments:

MOHAMAD EFFAZUAN said...

huh..menyedihkan...xpe2 think positif...sekurang2nya ko dah blajar byk benda..ko dah kenal antara phone line Splitter & ADSL Splitter...ko pon dah tau byk kedai hardware kat KL tu...dan ko jugak dah tau bahawa modem ko ada warranty...hehehe...

Azza Azwar said...

haha....dan x luoe juga aku belajar mengenali jalan2 kat KL ni.. ;P

Anonymous said...

salam takziah buat kawan

Post a Comment

 
Header Image by Colorpiano Illustration